Představoval vrchol technologie. Létal dvakrát rychleji než běžná letadla. Proč ale tento technologicky nadčasový skvost přestal vládnout nebesům?

Myšlenka vyrobit nadzvukový letoun vznikla v 60. letech, tedy v době, kdy byl zájem o letecké cestování na svém vrcholu. Při její realizaci se pak konstruktéři inspirovali tehdejšími stíhačkami. Protože na nápadu pracovali britští i francouzští technici, následného provozu letounu se ujaly letecké společnosti z obou zemí, tedy British Airways a Air France. Od roku 1977 se létalo z Paříže a Londýna do New Yorku. Ostatní země na svých letištích přistání Concordu nepovolovaly, a to hlavně kvůli hluku, který byl slyšet až do vzdálenosti 8 kilometrů.

Letadlo se stalo unikátním především díky své konstrukci (skutečně mu umožnila překonat rychlost zvuku). Po startu se přes čelní skla vysunulo aerodynamické hledí a nos se sklonil o 12 stupňů, aby…