Se zepelíny je to těžké. Během prvních 25 let existence zabijí víc lidí, než by se řeklo, a zároveň míň nacistů, než by bylo potřeba. Dodnes slovo „cepelín“ znamená nafouknuté břicho a Litevci pod ním vidí plněný bramborový knedlík.

Hrabě Ferdinand von Zeppelin (1838–1917) má peníze a miluje balony. I když není tento německý aristokrat ani inženýr, ani vzduchoplavec, začne vzducholodě stavět. Zkouší je osadit parním strojem, ale nezvednou se. S elektromotorem je to ještě horší, protože každá baterie váží půl tuny. Až po 25 letech vývoje a utracení obrovského množství marek se roku 1900 zvedne první zepelín s označením LZ 1 (LZ = Luftschiff Zeppelin; vzducholoď Zeppelin). Dohromady jich bude více než stovka. LZ 1 vypadá jako 128 metrů dlouhý doutník s průměrem 12 metrů. Má skoro bezobsažné motory (2x 16 koní) a dostup 400 metrů. Jeho čistá hmotnost nákladu je ubohých 300 kg živé váhy…